Hlavní nabídka

Obsah stránky

Autobusové zastávky ve Zdiměřicích

neděle, 17. červenec 2016 // Doprava

V návaznosti na rozpoutanou diskuzi na Facebooku"Zdiměřice" přikládáme k nahlédnutí dokumentaci s technickou specifikací, která odpovídá úzkému pruhu, kdy samotný autobus zůstane stát ve vozovce. Pro ty, kdo nemají facebook, přikládáme aktuální články.

Text // Jitka Chmelařová

Fotogalerie k článku


Zobrazit celou galerii k článku

Krátce aktuálně s facebooku:

Dopisuji článek o zastávkách na severním okraji Zdiměřic pro web Jesenice u Prahy, takže pár zajímavých dat, co jsem k tomu získal. Zastávky jsou v podstatě hotovy, kolaudace by měla proběhnout tento měsíc. S jejich uvedením do provozu se v současnosti počítá již od září (!!!!) letošního roku. Zastávky by měly být na znamení, ale ještě to není 100 % jisté. Cena výstavby je 1 068 378 Kč a zhotovitelem stavby byla společnost Manabau s. r. o. Budou spadat do tarifního pásma 1, tedy jako zbytek Zdiměřic, protože zastávky leží mimo katastrální území hl. m. Prahy. Brzy by se měl začít budovat i chodník Zdiměřice-Drazdy. V místě případného budoucího kruhového objezdu bude položen jen provizorní chodník z panelů, protože trasa chodníku leží v místě, kde případně bude kruháč (stavební povolení na chodník bylo dříve, než na kruháč), takže aby se nemusel případně brzy ničit nový chodník, trvalý se udělá až s výstavbou kruháče. Nicméně aby se neoddalovalo zprovoznění zastávek, bude tohle provizorium. PB

-----------

22.6.z facebooku Zdiměřice

22 červen v 17:00 · Zdiměřické zastávky ještě jednou. Obdržel jsem dnes od paní starostky Radky Vladykové podklady k projektu budování zastávek, které jsem ráno poptával na městském úřadě. Současně jsem dostal i od paní zastupitelky Ivy Řehulkové územní rozhodnutí zmiňované v diskusi níže. Oběma za poskytnutí podkladů velice děkuji!. Níže přikládám několik zajímavých obrázků k tomuto projektu. V prvé řadě, v textu územního rozhodnutí se skutečně píše o zálivech (obr. 1 červeně). Stojí tam "...umístění dvou zálivů, zpevněných ploch pro výstup a nástup cestujících, pro autobusové zastávky...", což se dá sice pochopit tak, že tam měly být od počátku zálivy, ale také tak, že ty zálivy jsou vlastně ty zpevněné plochy, na kterých se bude čekat. Když se pak do toho samého dokumentu dívám dále, je tam popsáno, jak má stavba být velká (obr. 2, opět červeně). Píše se, že má mít 2,5 x 41 m. Při rozměru autobusu ca 2,5 metru a potřebě nějaké plochy pro nástup/výstup (odhaduji min. 1 m) je patrné, že by (kdyby to byl skutečný záliv jako stojí na začátku Zdiměřic), musel autobus koukat ca 1,5 metru do vozovky - to dle mého svědčí o tom, že slovem záliv bylo skutečně myšleno jen místo, kde se bude čekat. O tom ostatně svědčí i dva další obrázky (Obr. 3 a 4) z projektové dokumentace, kde je vidět, jak to bylo tehdy nakresleno/naprojektováno a dle čeho se dnes staví. Je tam patrné, že se počítalo jen s úzkým pruhem na čekání - tam by se autobus nevešel - a že tedy autobus měl stát v silnici. Na mne to tedy působí tak, že se v textu bohužel nešťastně použilo slovo záliv, který ale neznamenal autobusový záliv tak, jak si ho většina z nás obvykle představuje, ale jen nástupní místo. Z toho pak asi vzniklo zmatení, že se často mluvilo o zálivu a přitom se jednalo jen o zastávku ve vozovce, která se nyní staví. Snad se to tímto trochu vysvětlí (ale samozřejmě se nebráním tomu, že ty texty a nákresy chápu špatně, pokud to tak je, prosím, dejte mi vědět a rád zas jiný názor na to zveřejním). Nicméně to, proč byla v roce 2014 navržena tato varianta a nikoliv skutečný záliv, bychom se měli pídit v archivních záznamech na MěÚ či se zkusit zeptat členů tehdejšího vedení obce. Osobně věřím, že pro to byl tehdy validní argument (např.nižší cena, zklidnění provozu, atd.). S pozdravem, Petr Brož

------

 

 

Komentář paní starostky Radky Vladykové :

Nevím, z čeho vycházela tvrzení na zastupitelstvu, ale pravděpodobně z chybně přečteného rozhodnutí o umístění stavby a stavebního povolení. Z odbou rozhodnutí i přiložených situací jednoznačně vyplývá, že od počátku se jednalo pouze o vybudování nástupních ploch na zatrubněném příkopu a fyzické zastavení autobusu bylo od počátku uvažováno i projektováno ve vozovce.

 


Diskuse ke článku // přidejte svůj názor

Patička stránky

Dnes je 18. listopad 2017
Svátek má Romana
Starostka města Jesenice
Mgr. Radka Vladyková
Kalendář akcí // na listopad

Nejbližší připravovaná akce

Cvičení seniorů

23. listopad 2017 // KULTURA

Podněty občanů // ZmapujTo

ZmapujTo.cz

Mobilní aplikace a web www.ZmapujTo.cz
Vám přináší nástroj pro nahlášení problémů
ve Vašem okolí či podnětů na zlepšení.

Nové hlášení